سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیکرتراشی چیست


به خاطر ساده بودن این عمل، یکی از شایع ترین جراحی های کاهش وزن به حساب می آید. موارد فوق فقط بخشی از معیارهایی هستند که جراح در هنگام ارزیابی بیمار و مناسب بودن او برای جراحی در نظر می­گیرد. در جراحی لیپوماتیک بافت چربی ناحیه تخلیه می شود اما این تخلیه شامل تمامی سلول های چربی ها نمی شود. تجربه جراحان ایرانی در جراحی مقرون به صرفه لیپوماتیک در ایران در بیمارستان ها و کلینیک های مجهز و کم هزینه باعث شده است تا اکثر افراد شانس زیادی برای کاهش وزن با موفقیت داشته باشند. سلول­های چربی ناحیه تحت درمان به صورت دائمی برداشته می­شوند، بنابراین بیمار در ناحیه مورد نظر دچار چاقی مجدد نخواهد شد. ماساژ ملایم دوران بهبود را به یک ماه و نیم تقلیل میدهد، بدون ماساژ دادن نرم شدن ناحیه درمان شده دو تا سه ماه طول میکشد. چربی زیاد در شکم علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زیبایی اندام فرد بر روی عملکرد سایر اعضای بدن تاثیر منفی می گذارد. اگر پوست اضافی ندارید، که در اکثر موارد پوست اضافی در بدن افراد مشاهده نمی شود، بدن شما می تواند کاندیدای خوبی برای جراحی لیپوماتیک باشد. ترشحاتی خارج از درن مشاهده کردید.

این گن زیر لباس پوشیده می­شود و قابل مشاهده نیست. بسیاری از آنها پس از مدتی قابل بازگشت هستند و حتی بدتر از اول خواهند شد. 1- مرحله اول جراحی لیپوماتیک انتخاب نقاط برش هدف جراحی است. گاسترکتومی اسلیو یا آستینی در واقع بخش اول فرآیند جراحی بای پس معده به روش انحراف بلیو پانکراتیک توسط duodenal switch است. در این عمل، لوله ای که غذا را در روده کوچک آزاد می کند به همراه بخش محدودی از روده کوچک که معمولا به معده وصل است فقط باقی می ماند. در نتیجه در لیپوماتیک لاغری این سه حرکت، یک مسیر مارپیچ ایجاد می شود که بافت چربی را به ذرات ریز تبدیل می کند. نکته بدتر از آن این است که سعی کنیم به جای ورزش و رژیم های غذایی یا انتخاب سبک زندگی سالم به سراغ سریع ترین روش ها یعنی عمل لاغری برویم و خود را به تیغ جراحی بسپاریم.

در این عمل به نواحی ای که دسترسی به آن ها دشوار است هم وجود دارد. یک قسمت به صورت پاکتی کوچک است و توسط کانالی که توسط باند ایجاد شده با دیگر بخش های معده در ارتباط است. در این جراحی کاهش وزن، جراح باندی قابل باد کردن را دور بالاترین بخش معده قرار می دهد. غذا بیشتر معده و قسمت ابتدایی روده کوچک را دور می زند و به جای آن مستقیما وارد قسمت میانی روده کوچک می شود. به طور کلی بیمار می­تواند سه روز پس از عمل، فعالیت­های روزمره خود را از سر بگیرد، اما حدود 2 تا 3 هفته طول می­کشد تا بیمار بتواند مجددا در باشگاه ورزش کند. لذا قبل از هر اقدامی، باید تحقیقات درست و مناسبی را در انتخاب پزشک، تیم جراحی و مکان جراحی پیکرتراشی داشته باشید. عمل لیپوماتیک نوعی پیکرتراشی محسوب میشود که در آن چربی اضافی از بدن خارج شده یا به قسمت دیگری از بدن منتقل میگردد. هر سال دهها هزار مورد جراحی لیپوساکشن در تهران انجام می شود. این جراحی معمولا برای افرادی با BMI بالای 50 انجام می شود. چربی هایی که در این نواحی جمع شده اند معمولا به این راحتی های و با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی روند و خلاصی از این چربی ها با این روش ها امکان پذیر نخواهد بود.

البته خاطر نشان می­کنیم که جراحی لیپوماتیک نمی­تواند چاق نشدن و عدم تجمع چربی در سایر نقاط بدن را تضمین کند. آیا جراح می­تواند هنگام جراحی ران، نقاط دیگری را نیز جراحی کند؟ گاهی اوقات جراح می­تواند از چربی­های باسن بیمار بکاهد، این امر در جراحی زانو و ران و رفع چربی این نقاط بسیار شایع است. در این روش با توجه به ناحیه ای که لیپوماتیک انجام خواهد شد یک یا چند سوراخ کوچک تر از نیم سانتیمتر ایجاد شده و چربی تخلیه میشود و برشی ایجاد نمیشود. لاغری با لیپوماتیک یک روش مطمئن برای از بین بردن چربیهای بدن است اما باید توجه داشت که این عمل باید تنها توسط یک جراح متخصص زبده انجام شود. انواع عمل لاغری ؛ امروزه از بزرگترین معضلات زندگی ماشینی افزایش وزن و انواع بیماری های مربوط به چاقی است. البته لازم به ذکر است گن استفاده شده به هیچ عنوان نباید آلوده به خون و مایعات بدن باشد.

سپس غذا به این کیسه کوچک می رود و بعد از آن به روده کوچکی که به آن متصل شده خواهد رفت. قسمت کوچک باعث می شود مقدار غذای دریافتی فرد محدود شود. سپس جراح روده کوچک را می برد و مستقیما به همان کیسه کوچک (معده ) وصل می کند. اما این موضوع، بسیاری از افراد را ناخودآگاه به این اشتباه میاندازد که میتوانند هرچقدر که دوست دارند، غذا بخورند. وقتی این باند باد می شود معده را فشرده می کند درست مانند کمربندی که شلوار را جمع می کند. با این روش، ممکن است نسبت به دیگر روش ها کاهش وزن کمتری را شاهد باشید و مجبورید به صورت دوره ای باند را مجدد تنظیم کنید. این باند قابل تنظیم است، بنابراین تعیین می کنید محدودیت غذایی تا چه میزان باشد. بعد از عمل فرد دچار اضافه وزن می شود و دلیل اصلی آن بزرگ شدن معده است، که به معنای خوردن بیشتر است. با این حال بخش گاسترکتومی اسلیو می تواند تمام آنچه برای کاهش وزن نیاز است، باشد. بیشتر افراد به دنبال روشی موثر و نتیجه بخش هستند که در کمترین زمان به اندام دلخواه خود برسند. البته دقت داشته باشید که جراحی لیپوساکشن، روشی برای کاهش وزن یا کاهش سلولیت های سطح پوست نیست.