سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماموپلاستی چیست


در بیشتر موارد پس از ماموپلاستی کاهشی ، خانم ها توانایی شیردهی خود را از دست می دهند. بنابراین عمل جراحی ماموپلاستی تنها یک عمل جراحی زیبایی محسوب نمی شود و نقش درمانی آن در بسیاری از موارد مهم تر می باشد. در افرادی که دارای وضعیت سلامت عمومی نیستند انجام این عمل توصیه نمی شود. این جراحی ، بر روی بافت های مجاور سینه بیماران انجام می شود ، به این صورت که جراح بعد از بیهوش شدن بیمار ( ماموپلاستی ، تنها تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری , شنا , دویدن , ایروبیک و پیاده روی عضلات بالاتنه را درگیر می کنند و می توانند در کاهش سایز سینه ها موثر باشد. در یک مطالعه که بر روی زنان با سینه های بزرگ انجام گرفت، طول عمر این افراد نسبت به افرادی که سینه های بزرگی نداشتند کوتاه تر بوده است. در چنین مواردی موقعیت جدید نوک پستان مشخص میشود و سپس با برداشتن بافت اضافی، نوک سینه در موقعیت جدید خود قرار میگیرد. معمولا 3-4 عدد در زیر هر سینه و زیر بغل قرار دارد و بسیار سریع خوب میشود.

میزان بروز عوارض در این جراحی بسیار کم است. هدف اصلی این افراد از انجام عمل ماموپلاستی بزرگ کردن سینه هایشان است. چه افرادی نیاز به عمل ماموپلاستی دارند؟ • خانم هایی که سینه های بیش از اندازه کوچکی دارند. حال برخی دیگر افراد وجود دارند که از سایز سینه های خود به خاطر کوچک بودن بیش از حد آن ها رنج می برند. چه افرادی نیاز به جراحی ماموپلاستی دارند؟ مصرف میوه جات، سبزیجات و مایعات به کوتاه شدن دوره نقاهت عمل ماموپلاستی کمک می کند. به طور کلی ماموپلاستی به تغییر فرم سینه ها کمک می کند. مهم تر از همه، جراح سینه خوب با معاینه دقیق بیمار از اینکه آیا بیمار کاندید مناسبی برای جراحی ماموپلاستی هست یا خیر اطمینان حاصل می کند. ولی در صورت قصد بارداری بهتر است این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید. بارداری و شیردهی یکی از عامل های بزرگ شدن سینه می باشند.

با ماموپلاستی می توان شکل ظاهری سینه ها را بهبود بخشید. افرادی که دارای سینه هایی با سایز بزرگ هستند و از لحاظ زیبایی با این موضوع مشکل دارند. بانوانی که تحت عمل جراحی ماموپلاستی ، قرار گرفته و احساس درد دارند ، می توانند اقدام به مصرف مسکن نمایند ؛ تنها باید توجه نمایند که پیش از مصرف مسکن ، پزشک معالج خود را در جریان قرار دهند. زنانی با انتظارات غیر واقعی: افرادی که انتظار سینههای بینظیر پس از لیپوماتیک دارند- زنانی که فرزند دارند و به آنها شیر میدهند ممکن است کاندید خوبی نباشند، زیرا انتظاراتشان غیر واقعی است. عمل ماستوپکسی می تواند در همزمان با جاگذاری پروتز سینه نیز انجام شود. لیفت سینه یا ماستوپکسی در برخی از خانم ها ، پوست به اندازه کافی قوی نیست تا وزن پستان را تحمل کند ، و باعث درد و سوزش سینه ها می شود. پس از جراحی بیماران باید از لباس زیر مخصوص استفاده کند. به مدت 2 هفته قبل از انجام جراحی از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

دو هفته بعد از جراحی، بیمار قادر به انجام کارهای خود می باشد، اما نکته ای که اهمیت دارد این است که هم چنان از بلند کردن های اجسام سنگین باید خودداری شود. دوره نقاهت کوتاهتر: افراد معمولاً ظرف چند روز تا یک هفته بعد از لیپوساکشن سینه به تحصیل، کار و فعالیتهای روزمره خود بر میگردند. سایز و حالت سینه ها تاثیر زیادی بر اندام فرد دارد و در صورتی که سایز و حالت متناسبی نداشته باشد باعث می شود تا تناسب اندام به مشکل بربخورد. اگر فرد دارای چاقی یا اضافه وزن بالاست بهتر است انجام این عمل را به بعد از دست یابی به وزن ایده آل موکول کند. دیابت و چاقی ، پس از جراحی سینه موجب ایجاد مشکلاتی از قبیل اختلال در انعقاد خون و کاهش سرعت بهبود زخم ها می شوند. از مصرف برخی داروها که موجب انعقاد خون می شود دوری کنید. برش. برش ها در نواحی اطراف هاله قهوه ای رنگ دور نوک سینه زده می شوند تا سینه باز شود.

این فرآیند به علاوه اثرات جانبی ای که در پی دارد بسیار پرهزینه است، با این حال، این تنها راه حل پایدار برای کاهش چربی سینه است. عمل نسبتاً کم درد و کم عارضه ای است. به منظور اینکه عمل ماموپلاستی کم ترین عوارض و بیشترین اثر گذاری را داشته باشد؛ لازم است با آمادگی قبلی صورت پذیرد. با استفاده از بافت چربی خود بیمار نیز می توان پستان را بازسازی کرد. برای انجام این کار می توان از پروتزها استفاده کرد. برای افزایش حجم پستان می توان از روش پروتز سینه یا تزریق چربی از بافت چربی بدن خود بیمار استفاده کرد. به منظور کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل جراحی ماموپلاستی ، به افراد توصیه می گردد ؛ نمک و ادویه را از رژیم غذایی خود حذف کرده یا تا حد قابل توجهی مصرف آن ها را کاهش دهند. قبل از انجام ماموپلاستی بهتر است که نکات زیر را رعایت کنید.